piątek, 18 maja 2012

meopta Admira 8 E - małe nagięcie

Jak w temacie. Małe skrzywienie od nurtu. Wujo Pawełek oprócz Agfy Box przyniósł mi kamerę 8mm. To Czechosłowacka kamera na film 8mm firmy Meopta model Admira 8E. Mało jest o nich w sieci ..są modele D i F ... ale o E mało co. Produkowane mniejwięcej w latach 50tych. Puki co przeszła wstępne oględziny i coś jest nie tak z mechanizmem sprężynowym. Niemniej jednak rozbiorę, wyczyszczę i postaram się kupić film ... choć nie mam go czym potem wyświetlić, ale zobaczymy. Jeden mój wujek wiele lat temu krecil podobna kamera i mial projektor. Może jeszcze gdzieś ma :)


Nie ma się co rozpisywać ... nie znam się na kamerach .... ale się poznam :)



Tak jak wspomniałem w komantarzach, informacja o tym, że to model Admira 8 "E" została wyczytana z samej kamery :)


3 komentarze:

  1. czy to nie jest czasem jednak kamera Admira 8D? nie jestem znawcą tematu ale to co znalazłem w publikacji Meopty to bardziej pasowałoby właśnie do tego modelu. oczywiście nie upieram się - pytam z ciekawości :-) czy obiektyw to Mirar 2,8/12,5 ?

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie widać tego zbyt wyraźnie, ale na tym mechaniźmie sprężynowym na ostatnim zdjęciu jest napisane Admira 8 E, i stąd moje podejżenie że właśńie tak się nazywa. Ja sam znam sie na kamerach jak wilk na gwiazdach więc tylko i wyłącznie z tego napisu wywnioskowałem jaki to model. Wieczorem zamieszcze fotkę gdzie bardziej wyraźnie to widać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki za odpowiedź. obecnie jestem poza domem ale jak wrócę z urlopu to zobaczę w mądrych knigach czy jest coś na temat w/w kamery. pozdrawiam.

      Usuń